DESIGN DESIGN

MENU

MANZOKUKARA, JISHINHE.

In Niigata Prefecture, he is in charge of art direction and graphic design of tagline development of "TOKIO" group, popular hair salon which has 3 stores "gold" "garden" "platinum". He expressed the beauty of the dazzling lady using a thick Ming type body. Adoption of a tag line as a visual identity of a beauty salon itself was unusual and became a topic. To make sure the design does not collapse even if you use a tag line, we also made a visual identity manual (simplified version).

新潟県内に「gold」「garden」「platinum」の3店舗を構える人気の美容室、「TOKIO」グループのタグライン開発のアートディレクション・グラフィックデザインを担当。凛と輝く女性の美しさを太めの明朝体を使い表現した。美容室のビジュアルアイデンティティとしてタグラインを採用すること自体が珍しく、話題となった。誰がタグラインを使用してもデザインが崩れないよう、ビジュアルアイデンティティマニュアル(簡易版)も制作。