I was in charge of art direction and graphic design for the development of a tagline for the TOKIO group, a popular beauty salon with three stores in Niigata Prefecture: "gold," "garden," and "platinum. We used a bold Mincho font to express the beauty of a dignified and glowing woman. The adoption of a tagline as a visual identity for a beauty salon itself was unusual and became a hot topic. We also created a visual identity manual (simplified version) to ensure that the design would not break down no matter who used the tagline.
新潟県内に「gold」「garden」「platinum」の3店舗を構える人気の美容室、「TOKIO」グループのタグライン開発のアートディレクション・グラフィックデザインを担当。凛と輝く女性の美しさを太めの明朝体を使い表現した。美容室のビジュアルアイデンティティとしてタグラインを採用すること自体が珍しく、話題となった。誰がタグラインを使用してもデザインが崩れないよう、ビジュアルアイデンティティマニュアル(簡易版)も制作。