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TENJINBAYASHI

A global art event, "The Art Festival of the Earth" in Tokamachi City, Niigata Prefecture, the start of a new series of sake, the main brand of sake, Tenjin Shashinagi, made by Uchimizu Brewery of Echigo-Tsumari, a bottle I redesigned the design. Tenjin Music accompaniment is a celebration sung in Uonuma district that is sung in a congratulatory seat from ancient times, originally it is said to be a Shinto song of fertility prayers. Surrounded by mountains, clear streams and rice paddies, in the winter there is a heavy snowfall that amounts to more than 2 m of snowfall, pure and strictly nature of Echigo-Tsumari. It is sweet and delicious liquor which is brought about by nature's blessing and skills of skilled artisans. It is Tenjin music accompanied by little importance outside of the prefecture because it is a brand that is strongly rooted in quality because of quality emphasis, because it is a brand that is strongly rooted in the region, but as a culmination of many years of training by Kuramoto, you can see the skill of making Tenjin Hayashi We reconstructed three kinds of pure rice liquor series as original design bottle of "Earth earth art festival". In design design, I started from concept development, I was in charge of creative in general such as symbol mark development, bottle package design, pamphlet production etc. Since ancient times people in Tsumari region (Niigata prefecture Tokamachi-shi) of Uonuma worshiped and respected the blessed and rich nature as a god. Therefore, I thought that people who enjoy sake would feel that nature even a little, I designed a natural landscape like Tokamachi as a label. The pure rice large ginjyo sake is "beautiful forest", the net rice ginjiru "rice terrace", the special net rice wine "rice plantation". I tried packaging design that also harmonized with the modern table scene. At home, at a party scene, I am happy if you drink while feeling Tokamachi air. In addition, we have developed a new symbol mark of Tenjin Music. Since the accompaniment is also used for celebration songs, "fan" is a motif, it represents the character of "heaven". The painful part expresses a person singing and singing in a drunk mood.

世界的なアートイベント、新潟県十日町市の「大地の芸術祭」では、越後妻有の蔵元・魚沼酒造がつくる清酒のメインブランド「天神囃子(てんじんばやし)」の新しいシリーズを立ち上げるにあたり、ボトルデザインを一新しました。天神囃子とは、魚沼地方で古来よりおめでたい席で唄い継がれている祝い唄のことで、もともとは豊穣祈願の神事唄とも言われています。山と清流と水田に囲まれ、冬には積雪量が2mを超えるほどの大雪が降る、清らかであり厳しくもある越後妻有の自然。その自然の恵みと熟練の蔵人たちの技によってていねいに醸される甘口・旨口のお酒です。品質重視で生産量が少なく、地域に強く根付いた銘柄であるために県外にはほとんど出回ることのない天神囃子ですが、蔵元による長年の研鑽の集大成として、天神囃子の中でもつくり手の実力が見て取れる純米酒シリーズ3種を「大地の芸術祭」のオリジナルデザインボトルとして再構築。デザインデザインではコンセプト開発からスタートし、シンボルマーク開発、ボトルパッケージのデザイン、パンフレット制作等のクリエイティブ全般を担当しました。昔から魚沼の妻有地方(新潟県十日町市)の人々は、恵まれた豊かな自然を神として崇めて大切にしてきました。そこで、お酒を楽しまれる方々にもその自然を少しでも感じていただけたらと思い、十日町らしい自然風景をラベルにデザインしました。それぞれ、純米大吟醸原酒は『美人林』、純米吟醸は『棚田』、特別純米酒は『稲のはざかけ』となっています。現代のテーブルシーンにも調和するようなパッケージデザインを心がけました。ご自宅で、パーティーシーンで、十日町の空気を感じながら呑んでいただけたら嬉しいです。また、新たに天神囃子のシンボルマークを開発しました。囃子は祝い唄にも使われることから『扇子』をモチーフに、『天』の文字を表しています。はらいの部分は、ほろ酔い気分で唄い踊る人の様を表現しています。」