DESIGN DESIGN

MENU

MOYO

AWARDS : TOWARDS ASIA, Japan Package Design Association Election, Graphic Design in Japan Election, NIIGATA ADC Scond Prize
I would like to commercialize a toothbrush designed by a dentist and make it a brand loved by many people. Design design participated from the point we consulted. I started with concept development and was in charge of all creatives ranging from naming, toothbrush pattern graphic, package. The name of MOYO (Moyo) comes from that it was designed to put a pattern (graphic) on the handle of the toothbrush. As a creative director of MOYO brand, design design is responsible for all creative activities from design development to supervision and supervision. The brand concept is "a tool of life that wants to cherish yourself". I do not make self-satisfying idea products of manufacturers / sellers, but I make the most important thing to make comfortable tools (design development) that truly stick to people's lives. I hope that if local high craftsmanship can be utilized there, employment is born there and the city will be revitalized. I think that it is possible to make products that are loved by people because it can support not only design work but also the future and policies of such brands as teams and so on. MOYO is becoming a worldwide brand now being introduced in the VOGE Korean version. Also, thanks to being loved by everyone, toothbrush has exceeded 1 million sales total. Product development also increased little by little, including antimicrobial toothbrush case of towel land that adopted Imabari towel, gauze handkerchief excellent with water absorbency using Imabari towel, stainless steel mascara making use of high technology of polishing of Niigata prefecture Tsubame It is deploying. As a characteristic of MOYO, there are collaborations with various brands. We are doing a wide range from apparel brand to world popular character.

受賞:トップアワードアジア受賞、日本パッケージデザイン大賞入選、Graphic Design in Japan入選、新潟ADC準グランプリ
歯科医が設計した歯ブラシを商品化し、多くの人に愛されるブランドにしたい。とご相談いただいたところからデザインデザインは参加しました。まずコンセプト開発からスタートし、ネーミング、歯ブラシ柄のグラフィック、パッケージに至る全てのクリエイティブを担当。歯ブラシの柄に模様(グラフィック)を入れるデザインにしたことからMOYO(もよう)の名前は由来します。デザインデザインは、MOYOブランドのクリエイティブディレクターとしてデザイン開発から統括・監修までクリエイティブの全てを担当しています。ブランドコンセプトは"自分を大切にしたくなる暮らしの道具です"。作り手・売り手の自己満足なアイデア商品を作るのではなく、本当に人の生活に寄り添った心地よい道具を作る(デザイン開発)ことを最も大事にしています。そこに地方の高いクラフトマンシップが活かせれば、そこに雇用が生まれその街は活性化するとも考えています。デザイン業務だけでなく、そういったブランドの将来や方針などをチームとなって密にサポートできるからこそ、人に愛される商品が出来るのだと思います。MOYOは今ではVOGE韓国版で紹介されるほど世界的なブランドになりつつあります。また、皆様に愛されているお陰で歯ブラシは累計販売数100万本を超えています。商品展開も少しづつ増え、今治タオルを採用したタオル地の抗菌歯ブラシケースや、今治タオルを使用した吸水性抜群のガーゼハンカチ、新潟県燕市の磨き加工の高い技術を活かしたステンレス製うす鏡など幅広く展開しています。MOYOの特徴として、様々なブランドとのコラボレーションがあります。アパレルブランドから世界的人気キャラクターまで幅広く行っています。