AWARDS : TOWARDS ASIA, Japan Package Design Association Election, Graphic Design in Japan Election, NIIGATA ADC Scond Prize
The client asked us to commercialize a toothbrush designed by a dentist and make it a brand loved by many people.” We started with concept development.We started by developing the concept, and then took charge of all the creative work, including naming, graphics on the toothbrush handle, and packaging. The name "MOYO" comes from the design of the pattern (graphics) on the toothbrush handle. As the creative director of the MOYO brand, I am in charge of all creative aspects, from design development to supervision and oversight. The brand concept is "Tools for living that make you want to take care of yourself.” We place the utmost importance on creating comfortable tools (design and development) that are truly in tune with people's lives, rather than creating products that are self-satisfying ideas for the maker or seller. We place the utmost importance on creating comfortable tools (design and development) that are truly in tune with people's lives, rather than creating products that are self-satisfying ideas for the maker or seller. We believe that if we can utilize the high level of craftsmanship in the local area, it will create jobs and revitalize the town. MOYO is now becoming a global brand that has been introduced in the Korean edition of VOGE. Also, thanks to the love of our customers, we have sold more than one million toothbrushes in total. MOYO's product line has been expanding little by little, and now includes antibacterial toothbrush cases made of Imabari towels, gauze handkerchiefs with excellent water absorbency made of Imabari towels, and stainless steel mirrors using the advanced polishing technology of Tsubame City in Niigata Prefecture. MOYO is characterized by its collaborations with various brands. We collaborate with a wide range of brands, from apparel brands to world-famous characters.
受賞:トップアワードアジア受賞、日本パッケージデザイン大賞入選、Graphic Design in Japan入選、新潟ADC準グランプリ
歯科医が設計した歯ブラシを商品化し、多くの人に愛されるブランドにしたい。とご相談いただいたところからデザインデザインは参加しました。まずコンセプト開発からスタートし、ネーミング、歯ブラシ柄のグラフィック、パッケージに至る全てのクリエイティブを担当。歯ブラシの柄に模様(グラフィック)を入れるデザインにしたことからMOYO(もよう)の名前は由来します。デザインデザインは、MOYOブランドのクリエイティブディレクターとしてデザイン開発から統括・監修までクリエイティブの全てを担当しています。ブランドコンセプトは"自分を大切にしたくなる暮らしの道具です"。作り手・売り手の自己満足なアイデア商品を作るのではなく、本当に人の生活に寄り添った心地よい道具を作る(デザイン開発)ことを最も大事にしています。そこに地方の高いクラフトマンシップが活かせれば、そこに雇用が生まれその街は活性化するとも考えています。デザイン業務だけでなく、そういったブランドの将来や方針などをチームとなって密にサポートできるからこそ、人に愛される商品が出来るのだと思います。MOYOは今ではVOGE韓国版で紹介されるほど世界的なブランドになりつつあります。また、皆様に愛されているお陰で歯ブラシは累計販売数100万本を超えています。商品展開も少しづつ増え、今治タオルを採用したタオル地の抗菌歯ブラシケースや、今治タオルを使用した吸水性抜群のガーゼハンカチ、新潟県燕市の磨き加工の高い技術を活かしたステンレス製うす鏡など幅広く展開しています。MOYOの特徴として、様々なブランドとのコラボレーションがあります。アパレルブランドから世界的人気キャラクターまで幅広く行っています。
TOOTHBRUSH CASE (IMABARI TOWEL)
USUKAGAMI
GAZE TOWEL
MOYO × SHIPS Days
MOYO × SHIPS
MOYO × BEAMS LIGHTS
MOYO × ISETAN
MOYO × KINASHI CYCLE
MOYO × LOFT
MOYO × LOVE BY e.m.
KODOMOYO
BUISINESS CARD
ENVELOPE
OFFICIAL WEB SITE & OFFICIAL E-SHOP