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NOYA

Produced a store specializing in tamagoyaki. Total responsibility from naming development to space design. The name "No-ya" comes from the fact that the cross section of the omelet looks like a "no" in a spiral. A small store of about 6 tatami mats on a slightly desolate street. Since the overall budget was limited, each tool was designed with cost-saving specifications. In order to attract a wide range of people, we used typography to symbolically express the trustworthiness of a long-established shop and the casualness that resonates with young people. Thanks in part to its pedestrianized street-front location and the effectiveness of leaflets, the store spread by word of mouth immediately after its opening, and some days it sells out by reservation alone, making it a phantom egg omelet.

玉子焼き専門店の店舗プロデュース。ネーミング開発から空間デザインまでトータルで担当。玉子焼きの断面が渦巻きで「の」に見えることから「の屋」と命名。少し寂れた通りにある6畳ほどの小さなお店。全体予算が限られていたため、各ツールでコストを抑えた仕様にしている。幅広い層に興味を持ってもらえるように、老舗のような信頼感と若者に響くカジュアルさをタイポグラフィーでシンボリックに表現した。歩行者の多い路面店であることと折り込みチラシの効果もあってオープンしてすぐに口コミで広がり、予約だけで売り切れる日もある幻の玉子焼きとなっている。